berikanlahku ku hidayah..agar dikuatkan iman yang lemah.. moga diberkati hidup ini..menuju bahagia yang kekal abadi..

Wednesday 13 June 2012

erti sebuah persahabatan............

SAHABAT...
selain parents kita, sahabat merupakan org2 yg terpenting dlm hidup kita..cuba bygkan jika kita keseorangan tanpa ditemani sahabat..pasti hidup sunyi n sepi..mncari seorang sahabat sejati yg sggup bersusah n mghadapi segala masalah bsama2 bukan semudah yg disangka..betul, kita ramai kawan tp bukan semua kwn yg kita ada merupakan sahabat kita..
bagi aku, sahabat sejati memang susah utk dicari..mgharungi liku2 kehidupan ini tnpa kehadiran seorang sahabat mnjadikan hidup kita x bermakna..kosong..kita mmerlukan someone yg dapat boleh berkongsi pndapat, masalah, plindung, pmbakar semangat..
oleh itu..,
carilah sahabat yg bleh mndorong kita utk mnjadi insan yang mulia..
carilah sahabat yg boleh menegur dikala kita kelalaian..
carilah sahabat yg boleh mbimbing ke arah kebaikan..
carilah sahabat yg xpernah penat utk bersahabat..

aku juga punya sahabat..
sahabat sedari kecil, sahabat sekampung..
kami satu sekolah dari tadika..
mereka sahabat sejatiku
sahabat hingga ke syurga InsyaAllah..
walau jarak memisahkan kami..
namun..,
ikatan persahabatan yg terjalin xpernah putus..
aku bangga punya sahabat sperti mereka..
walau diuji pelbgai cubaan kami ttp bersama..
semoga apa yg kami impiankan selama ini mnjadi kenyataan..
semoga kami semua berjaya dlm bidang yg kami ceburi..
walau bkn semua yg bjaya utk smbg blaja..
namun aku berdoa smoga mereka d kurnian rezeki yg melimpah ruah..

kau teman kau sahabat sejati..^^
sahabat, 
rezeki Allah sangat banyak di bumiNya ini..insyaAllah kelak kita sama2 brjaya..
usah bimbang, usah khuatir..
Tuhan itu maha pemurah..

duhai SAHABAT ku..
saya syg kamu semua kerana ALLAH..^^

hari yg indah bersama kalian..^^

mereka mnceriakan hari yg indah,,^^





2 comments:

  1. Amin....terharunya saya tengok gambar kita. kita akan terus menjadi SAHABAT. Jarak dan waktu tidak mampu memisahkan kita.

    KITA hadir dengan restu Allah. KITA kekal dengan redha Allah. KITA berpisah juga dengan kehendak Allah..

    sayang semua..terima kasih Atiah..:)

    ReplyDelete
  2. same2 yong..moga ukhuwah sampai ke syurga insyaAllah...^^,saya syg kwn2 sy kerana ALLAH..

    ReplyDelete